dinsdag 20 maart 2018

Hoera en Oxide

Hoi lieve allemaal,

Ik ben weer aan het spelen geweest met de Distress Oxides, ik vind het zo leuk om te doen. Had ik maar meer tijd, dan kon ik meer dingen uitproberen, want in mijn hoofd borrelt de inspiratie wel, maar de tijd ontbreekt me gewoon. Momenteel is het best zwaar thuis, in mijn eentje, met een best wel puberende tiener, die al mijn aandacht en energie opslokt, hierdoor kom ik haast niet meer aan mijn eigen hobby toe helaas. Maar goed dit kaartje heb ik dan toch nog weten te maken !
Hij is voor de nieuwe challenge bij De Egel, het thema is "Things with wings" (Dingen met vleugels). Laat ik nou gek zijn op elfjes ☺
Als basis heb ik een Dutch Doobadoo stencil gebruikt. Zwart kraft papier en dan zelf mijn design papier gemaakt met de Oxides. Ik heb hier 3 tinten blauw gebruikt. Ik doe dit op aquarel papier.
Gaaf is dat elfje hè ? Nellie Snellen heeft 4 nieuwe elfjes, en deze moest ik nu dus gebruiken van mezelf. Ik heb gestempeld met zwarte Versafine inkt. Dan heb ik her en der takjes gestempeld, en dit heb ik gedaan met grijze en zwarte Versafine. Door grijs te gebruiken, krijg je contrast in je achtergrond.
De tekst stempel is van CraftEmotions, en na het stempelen heb ik er met een Molotov pen witte stippen op gezet. Deze heb ik op de rest van de kaart ook terug laten komen.
De vlinder in de rechter onder hoek, heb ik met structuurpasta van DDBD gedaan en een vlinder mask van CE. Daarna ook nog wat blauwe inkt erop, zodat het niet zo erg wit is. Ben best trots eigenlijk op dit kaartje ☺

Gebruikte artikelen:
130501/1237  CraftEmotions clearstamps A6 - kruiden takken Life and Garden
130501/1823  CraftEmotions clearstamps A6 - handletter - hoera van harte (NL)
132015/7082  VersaFine Stempelkussen Onyx Black VF-000-082
132016/0352  Versafine inktkussen Dark Morning Mist VF-CLA-352
185070/1251  CraftEmotions Mask stencil - vlinders met bloesemtak A5
306127/5846  Ranger Distress Oxide - broken china TDO55846 Tim Holtz
306127/6102  Ranger Distress Oxide - peacock feathers TDO56102 Tim Holtz
306127/6171  Ranger Distress Oxide - salty ocean TDO56171 Tim Holtz
470.713.322  Dutch Doobadoo Dutch Card Art Cirkel A4 470.713.322
870.000.000  Dutch Doobadoo Dutch Structure Paste Smooth 250ml
FTCS009  Nellie`s Choice Clearstamp silhouette Fairy Tale Nr 9
StampMB05  Studio Light Stamp A5 Mixed Media Rainbow Designs nr 05
Wat vinden jullie van mijn kaartje ?
Leuk dat je weer even langs kwam op mijn blog, en bedankt voor de reacties op mijn vorige kaartjes.
Hoop dat jullie allemaal weer gezellig mee doen met de nieuwe challenge. De vorige sloten we af met 144 inzendingen, echt zo gaaf is dat. De sketch is iedereen goed bevallen.
CraftEmotions clearstamps A6 - kruiden takken Life and Garden (new 03-16)CraftEmotions clearstamps A6 - handletter - hoera van harte (NL) (02-18)Inkpads Versafine Onyx blackVersafine inktkussen Dark Morning Mist VF-CLA-352    (11-17)CraftEmotions Mask stencil - vlinders met bloesemtak A5  (new 01-18)Ranger Distress Oxide - broken china TDO55846 Tim HoltzRanger Distress Oxide - peacock feathers TDO56102 Tim HoltzRanger Distress Oxide - salty ocean TDO56171 Tim HoltzDutch Doobadoo Dutch Card Art Cirkel A4 470.713.322 (03-18)Dutch Doobadoo Dutch Structure Paste Smooth 250mlNellie's Choice Clearstamp silhouette Fairy Tale Nr 9 FTCS009Studio Light Stamp A5 Mixed Media Rainbow Designs nr 05 STAMPMB05 (10-17)

19 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kaart! Super deze kleuren. Heftig voor je een puberende zoon.... ik hoop dat het toch lukt af en toe een beetje tijd en energie voor jezelf vrij te maken. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie in prachtige kleuren !
    Denk aan jezelf en probeer wat tijd te nemen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kaart en prachtig van kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met recht een kaart om trots op te zijn Erica. Mooie effecten heb je bereikt met de oxides en de stempels. Hele mooie kleuren heb je gecombineerd, een plaatje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart, Erica. Mooie kleuren! Leuke uitdaging is het weer.
    En sterkte met je puberende zoon, probeer ook tijd voor jezelf te blijven vinden (maar dat is moeilijk...)
    groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige kaart Erica, mooie kleuren en de stempel past precies bij het onderwerp, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart Erica!...je hebt leuk met de inkt gespeeld
    Leuke kleuren en dan nog het mooie elfje in het midden.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, hij is zo mooi!! Prachtige kleur en dat elfje is heel gaaf!
    Succes met de puber. Gelukkig gaat dat weer over (ooit)
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave kaart Erica!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb geen pubers meer in huis en mijn hoofd borrelt ook wel van de ideeën maar heb ook tijd gebrek hoor Erica! probeer er wel tijd voor te maken, want het ontspant zo lekker, hihi
    Ik vind het weer heel mooi om te zien je inkt kaart en schattige elfje! Leuk Egel thema weer!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een schitterend kaartje Erica, zo leuk die achtergrond gemaakt met je inktjes en prachtig gecombineerd....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat weer een mooie achter grond gemaakt met distress inkt,vindt dit erg mooi maar doe het zelf nog te kort zo doe je wel ideetjes op.probeer toch lekker te knutselen want dat geeft veel voldoening.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo knap gedaan. Mijn complimenten. Wat een prachtige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige Kaart heb je gemaakt en in je eentje met een puberende zoon is niet makkelijk.
    Sterkte ermee��.

    Groetjes van Louwina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende kaart met prachtige kleuren! Sterkte met puberende zoon!
    fijn weekend,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje,
ik lees ze met veel plezier !
Lieve grtjsss, Erica xoxox