woensdag 31 mei 2017

I am wise because...

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een kleine foto tutorial voor jullie. Ik laat kort zien hoe je de Tonic Stamping Platform van Tim Holtz gebruikt. Het is echt een geniaal hulpmiddel voor stempels, zowel voor rubber stempels als clear stamps. Bovendien erg makkelijk in gebruik.
Klik op de foto om deze groter te zien.
Je legt je papier vast met de magneetjes, vervolgens je stempel op het papier waar je het afdrukje wilt hebben, als je dan de klep dicht doet blijft je stempel er gewoon aan plakken. Nu kun je hem weer open doen en inkt op je stempel doen en vervolgens stempelen. Zit je inkt niet helemaal goed op het papier, dan doe je de klep weer open, opnieuw wat inkt op de stempel en weer opnieuw stempelen. Je papier ligt vast dus je stempelt nooit verkeerd.

Uiteraard heb ik hem ook al gebruikt, voor dit notitie boekje wat je hieronder ziet. Het is een blanco kraft boekje wat ik bij de Hema kocht. Hierop heb ik het mooie nieuwe papier van Studio Light gebruikt, van een paperpad, ik ben al gek op dit papier, zo mooi.
Ik heb gewoon wat papiertjes uitgesneden, en verdeeld opgeplakt. Op het eerste laagje heb ik de hoekjes rond gemaakt met een pons omdat het boekje ook rond loopt. Dan heb ik nog een enkel vlaggetje gebruikt met een letter, dit boekje was een persoonlijk cadeautje aan mijn vriendin, vandaar. Ik heb nog een ovalen frame gebruikt, en de randjes afgeknipt. Ook heb ik nog een paar pareltjes gemaakt met de Nuvo glitter drops.
In het frame heb ik de tekst gestempeld, dit heb ik ook met het stempel platform gedaan. Nu hoefde ik me geen zorgen te maken of de stempel scheef ging. Gewoon neerleggen en kijken hoe je de stempel wilt hebben en afdrukken maar, en helemaal zoals ik wilde, geweldig dit toch ?
Gebruikte artikelen:
130501/1129  CraftEmotions clearstamps A6 - labels Lyrics (English)
130508/1708  Tonic Studios Tools - Stamping platform 1708e Tim Holtz
6002/0258  Joy!Crafts ovalen frame
6002/0799  Joy!Crafts alfabetbanner
762N  Nuvo glitter drops - honey gold
PPSL49  Studio Light Paper pad 36 vel 12 designs nr 49
De Tonic Stempel Platform zal een deze dagen weer in de hobby winkels liggen. Wil je hem graag hebben, wees er dan snel bij want ze zijn snel uitverkocht !
Heb je hier nog vragen over, stel ze gerust, ik beantwoord ze graag.

Bedankt voor je bezoekje en reactie, en graag tot ziens ☺
CraftEmotions clearstamps A6 - labels Lyrics (English)Tonic Studios Tools - Stamping platform 1708e Tim HoltzJoy! stencil ovaal (4) #JUN6002/0799Nuvo glitter drops - honey gold 762NStudio Light Paper pad 36 vel 12 designs nr 49 PPSL49 15x15cm (05-17)

16 opmerkingen:

  1. Heel mooi nota boekje Erica, ziet er leuk uit.
    Groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk gepimpt! Mooie stempel ook!
    waarmee plak jij dan je papier vast, want voor een boekje moet het echt wel stevig plakken...
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi boekje Erica.
    Een stempelhulp staat hoog op mijn verlanglijstje.Deze van Tim Holz is Super.
    Ik ga naar de creaspektakel in kampen en hoop er een demo te zien van zo'n ding.
    Dan mijn man heel lief aankijken😊😊😊.hihihi.Heb veel moeite met dat stempelen.zal veel frustraties wegnemen.Bedankt voor uitleg.
    Fijne dag verder, groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel een heel gezellig boekje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Appeltje eitje wordt het zo hè Erica...ik heb hem niet van Tim maar van Nellie haha
    en vind het super, nooit meer halve stempel afdrukjes! Een heel gezellig notitie boekje zo
    en een hele wijze tekst!! Lees ik net bij Maria heel gezellig boekje, haha
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het notitieboekje prachtig gepimpt voor je vriendin. Je vorige kaart is ook heel mooi met de blauw/witte bloemen. Hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt van je hooikoortaanval, daar kan je echt goed ziek van zijn.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de Misti, wie dit heeft uitgevonden verdient een lintje hoor, zo handig.
    Je notitieboekje is prachtig Erica, mooi papier en zo mooi afgewerkt.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi dit kaatje Erica...alles past weer zoooo mooi bij elkaar
    en wat leuke en handige stempelhulp heb je...
    Ik werk met die van Leane Creatief...ook die is heel handig

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf hoe je het boekje gepimpt hebt. Mooi papier ook. Lekker om zo bezig te zijn. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat weer mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuk boekje Erica!!!
    Fijn pinksterweekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk gemaakt Erica, een mooi cadeautje voor je vriendin en wat een mooie kleurtjes heeft dat papier!
    Ik heb vrijdag mijn th hulp binnen gekregen en hem zomaar wat uitgeprobeerd.
    Bij mij was het wel zo dat hij het beste stempelt als je in het midden stempelt, de stempels die ik aan de rand gelegd had deden het na diverse keren opnieuw stemepelen nog niet goed aan de randjes.
    Maar ik ben er toch super vlij mee, ben anders een slechte stempelaaar, alleen al fijn voor tekstjes.
    Fijne tropische week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps sorry ik typ te snel wat veel foutjes sorry!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje,
ik lees ze met veel plezier !
Lieve grtjsss, Erica xoxox