zondag 27 februari 2011

Borduurwerkjes

Ik plaats niet iedere dag nieuwe kaartjes,
omdat ik dus ook dagelijks bezig ben met mijn
andere grote hobby: Borduren.
Dit is iets wat ik al 10 jaar doe, en ik blijf er
veel plezier in hebben.
Om toch even een tipje van de sluier te lichten,
laat ik even zien waar ik mee bezig ben.
Mjin favoriet: een elfje !!
Ik ben nu begonnen aan een serie van 6 stuks,
hieronder de eerste.
Het zijn ontwerpen van de bekende ontwerpster
Joan Elliot, en ik ben er verliefd op !
Even om een idee te geven, ik ben gemiddeld een
half jaar bezig met een borduurwerk,
dus vandaar dat ik die niet vaak zal plaatsen.
Met deze hieronder, ben ik begin januari begonnen.
Hieronder mijn laatste werkje, wat overigens nog niet
af is, ik ben er nog mee bezig, ik moet nu nog
overal kraaltjes erop gaan borduren en de
laatste dingen afwerken.
Ik ben hier nu al 7 maanden mee bezig.
Dit is ook een ontwerp van Joan Elliot. 
Ik heb al een serie af van 3 elfjes/godinnen,
die bij elkaar horen.
Ik zal hier tezijnertijd ook foto's van maken
en op mijn blog plaatsen.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn andere
hobby vinden, elfen borduren :):)

12 opmerkingen:

  1. Mooi hoor!
    Ben ruim 11 jaar geleden eens begonnen aan 't alfabet van Winnie the Pooh, omdat de babykamer helemaal Winnie werd. Inmiddels is 't borduurwerk nog lang niet af (nog 22 letters te gaan, geloof ik) en de jongens veel te groot en stoer voor Winnie...
    Denk ook niet dat ik 't ooit nog afmaak, al weet je dat bij mij natuurlijk nooit. Haha.
    Respect voor jou en je doorzettingsvermogen!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow erica, your embroidery is fantastic!
    I can see what a lot of work has gone into making these lovely pieces.
    Your super talented!
    Love, Mel. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er al erg mooi uit. Daar ben je dan inderdaad lang mee bezig, maar het resultaat zie je dan ook wel. De onderste is erg mooi geworden.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow zeg wat gaaf en wat een geduld heb je zeg petje af hoor over die bloemen van mijn laatste kaartje die bloem dat is nummer 2 van de creative flowers en die blaadjes is een creativeshapes mal nr 11, ,ze zijn gaaf he die stans blaadjes en bloempjes van crealies
    groetjes christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat ziet er geweldig uit Erica....ik heb 'vroeger' ook heel wat geborduurd (kruissteek)...en nog veel meer gehandwerkt, maar doe nu niets anders meer dan scrappen.....fijne zondag nog!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wooooow wat is dat mooi!!!!! En wat een geduld heb je daarvoor nodig. Het onderste elfje met paard is schitterend, echt super!

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn mooi zeg!

    Dus ................ ik kan mijn 10-jarig tafelkleedproject wel bij jou brengen? Heb zelf al 1 kwart gedaan. hahahaha!

    Groetjes

    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat ziet er ontzettend mooi uit, en wat een geduldwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh my, this is beautiful work .... just stunning!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Erica,

    Wat een prachtig borduurwerk! Ik heb het ook altijd graag gedaan, maar doe het nu niet meer, bril op bril af wat een ellende. Mijn schoonmoeder borduurt ook heel veel en heeft wat onafgewerkte projecten van mij meegenomen.

    Groettjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje,
ik lees ze met veel plezier !
Lieve grtjsss, Erica xoxox