zondag 20 februari 2011

Goedkope materialen, so what ?

Ik vraag me wel eens iets af.
Ik zie op al die blogs al die namen van de materialen
en merken voorbij komen, en het merendeel ervan
ken ik niet eens. Ik weet wel dat al die spulletjes erg
duur zijn en vraag me af waarom de goedkope
spulletjes niet eens aan bod komen.

Hieronder de nieuwe stempels van de Action, ze
kosten ongeveer 1,30 euro, en dan krijg je er nog
een stempelblok bij ook.
Hier zijn 4 nieuwe pakketjes, maar thuis aangekomen
zag ik dat er 6 verschillende zijn, dus nog maar
een keertje terug.
De kerststempels kwamen bij de Marskramer en de
Kruidvat vandaan, die verkoopt ze dus ook.
Ook dit karton komt bij de Action vandaan en kost ook
1 euro nog wat. Het ziet er toch prachtig uit ? 
Hieronder de Vintage blokken ook van de Action,
ik vind er niks mis mee hoor, zitten leuke vellen tussen. 
Mijn stempels druk ik af op de correspondentiekaartjes
van de Hema, ik kleur ze in met mijn Derwent kleurpotloden
waar  ik 1 doos van heb, dus met die kleurtjes moet
ik het doen. Daarna met reukloze terpentine erover
en zo probeer ik er ook iets van te maken.
Copics kan ik me echt niet permitteren hoor.

Overig papier komt bij de Kruidvat en bij de goedkope
boekenwinkel vandaan, net als inktdoosjes in allerlei
kleurtjes, een sponsje uit de keuken in stukjes knippen
en ik kan alle randjes van het papier beïnkten.

Linten e.d. komen ook bij de Action en de kruidvat vandaan.

De stickles zijn er ook in de goedkopere versies,
en die zijn net zo goed, zie het verschil niet.

De Xenos leent zich goed om roosjes en geborduurde
figuurtjes te kopen, ook niet duur.

De markt verkoopt goedkoper dan in de winkel stansen
en mallen en ponsen, dus daar kan je ook je voordeel
mee doen.

Verder heb ik een aantal abonnementen, omdat ik de
boekjes en hobbyblaadjes zo leuk vind, op deze manier
ben ik goedkoper uit en hoef ik zelf niet meer naar de winkel.

Nou ben ik eigenlijk best wel benieuwd hoe anderen dit
allemaal doen. Ik heb als alleenstaande moeder niet zo heel
veel te besteden, maar ik doe toch mijn best om met mijn
hobby bezig te kunnen zijn.

Wens ik iedereen een hele fijne zondag toe.

11 opmerkingen:

  1. Moring Erica,
    Well done for finding lovely items at a very good price :))
    I do agree that some items are very expensive.
    I tend to sell my stamps on, to buy new ones.
    I have to admit to almost making us bankrupt due to my hobby!
    I am looking forward to seeing the lovely cards you will make with your new stamps and papers. The Elephants are mega cute!!xx
    Love, Mel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erica,

    Als je naar de laatste kaart kijkt die ik op mijn blog heb gezet, kun je zien dat het papier van een vintage blokje van de action is, ook ik heb de stempels van de action, ik koop stempelafdrukjes van iemand, Vera heet ze. Ik geloof 10 eurocent per afdrukje, zo heb ik steeds de nieuwste afdrukjes, ik heb wel copics, die heb ik gekregen voor mijn verjaardag, ik heb 9 kinderen, waarvan er nog 5 thuis wonen, 3 kleinkids en twee op komst, dus hou ook niet veel over voor mezelf om uit te geven, maar als ik iets heel moois zie, zoals het Maja papier,dan probeer ik wat over te houden om dat te kunnen kopen. Maar je heb wel gelijk hoor, om iets moois te maken, hoef je echt niet alleen dure spullen te hebben. Het gaat erom om je hobby te kunnen doen, om plezier te hebben in wat je maakt, of het nu dure of goedkope spulletjes zijn.

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij is het een beetje gemengd, lintjes en kantjes en knoopjes koop ik op de markt, dubbelzijde tape, plakband bij de action, ook de vintageblokjes want die zijn keinmooi! acrylverf koop ik bij de grotere winkels van het kruidvat, bij de kleinere hebben ze dat niet. en de inktblokjes ook. stempels maakt me niet uit, soms kruidvat soms action, als ik ze maar leuk vind, kmaar ook op marktplaats en ook in de hobbywinkel. ik koop ook spulletjes en gereedschappen in de hobbywinkel, maar ik kijk niet altijd naar merk, ik kan net zo goed bij de action shoppen als bij de pipoos, het ligt er maar aan wat ik nodig heb en of ik wat leuks zie, het gaat erom dat je lekker bezig bent toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou meid, daar sla je de spijker volledig op de kop. Ik haal overal en nergens mijn spullen, ik heb "merk " spul maar shop ook bij de action, kruidvat enz. Hobby moet idd leuk zijn en blijven en als je met alles mee wilt doen ben je in no-time bankroet. Sommige denken niet buiten merken te kunnen...ik ben altijd blij als ik weer wat voor een prikkie heb gekocht...Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je dit onderwerp eens aanhaalt. Het zet me wel aan het denken. Ik probeer veel knutselspulletjes voor mijn verjaardag e.d. te vragen. Vandaag ben ik lekker naar de rommelmarkt geweest. Leuk papier en knoopjes gekocht. In de winkel zijn die zo ontzettend duur. Ook ga ik regelmatig naar de Action en Xenos, daar hebben ze vaak erg leuke dingen. Woensdag komt een kaart op mijn blog met het vintage-papier van Action, vind het zo mooi! Toch koop ik ook wel dure spulletjes. Veel scoor ik via marktplaats en ik probeer in de scrapwinkels ook altijd op de aanbiedingen te letten.

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt groot gelijk.
    Ik gebruik veel op het gebied van action kruidvat enz.

    ik ben er wekelijks wel te vinden om te kijken of er wat leuks is.

    Ik ben zelf helemaal gek van de vintage blokjes van de action>

    Het dure karton koop ik zelden.
    Zo kan je je kaartjes en creaties ook voor een redelijke prijs verkopen.

    Met mijn kaarten zit ik op een euro of net iets duurder.
    En mijn creaties ligt er aan wat ik maak natuurlijk.

    ik heb allerlei stempels. en ook van de action. die gebruik ik ook wel vaak maar ik ben ze al kwijt voor ik ze dus op mijn blog kan zetten.

    liefs anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook nog wel een tip.

    Heel veel mensen gebruiken die ponsen van Martha Stewart. Die zijn toch al snel zo rond de 20 euro.
    Jij hebt ook een cuttlebug. Kijk dan eens naar de stanzen van Crealies (ik heb geen aandelen hoor!). De oude stanzen zijn daar 7 euro, de nieuwere (dan heb je gelijk 3 randen in 1) zo rond de 9 euro. Dat scheelt natuurlijk al weer heel wat.
    Groetjes
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zo iemand die eigenlijkvrj wel alleen de dure merken gebruik, maar ik koop veel in het buitenland en dat scheelt al bakken met geld, plus dat ik als desinger, veel spullen krijg of met veel korting. En dat scheelt ook weer heel veel. Vaak sla ik ook mijn slag als een winkel een aanbieding heeft.
    Ik ben een vaste klant van de action , xenos is hier helaas niet maar als ik er ben sla ik in.
    Kantjes score ik op de markt of marktplaats.
    Zeeman en wibra hebben trouwens ook vaak heel leuk knutselspul.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Erica,
    Hè, een stukje tekst waar ik me helemaal in kan vinden. Ik ben al ruim 25 jaar op deze manier creatief. Natuurlijk koop ik heel af en toe wel eens iets wat duurder is, maar over het algemeen zoek ik al mijn materiaal bij Kruidvat, Action, Xenos en ik ben heel regelmatig te vinden in de Tweedehands hal. Daar vind ik vaak leuke knoopjes, stukjes kant, fibers, lint. Het is er niet altijd, maar regelmatig kijken levert meestal toch wel wat op. Lipjes van blikjes (Cola of andere drankjes) kun je voor van alles gebruiken. Ik heb nog een paar behangboeken liggen waarin mooi papier staat en ook een staalboek van gordijnstoffen. Verder maak ik vaak gebruik van digistamps die op allerlei sites gratis zijn te downloaden. Deze kun je perfect inkleuren met Derwent Coloursoft en ook doezelen met terpentine. Ik print zelf teksten als ik geen goede tekststempel heb. Scrappapier wat krijg of soms koop en dat ik echt mooi vind, scan ik. Dan kan ik het printen als ik het later nog eens wil gebruiken. Ik print dan altijd alleen het formaat wat ik wil gebruiken, anders is het zonde van de inkt. Er is heel veel wat je zelf ongeveer na kunt maken en wat er dan net zo mooi uitziet als een duur gekocht artikel.
    Kortom.....het hoeft echt niet duur te zijn en je fantasie wordt er juist groter van als je goedkope oplossingen zoekt en vindt.
    Groetjes, Allet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je uitleg vwb het lettertype....heb ook gekozen voor de Crafty Girls, omdat die zowel leuk als duidelijk leesbaar is.
    Ook ik wil wel even reageren: ik gebruik van alles door elkaar, goedkoop en duur....doordat dat wij het financieel niet slecht hebben (en bovendien werk ik ook nog 20 uur), kan ik me veel veroorloven qua merken....maar desondanks kun je mij regelmatig vinden in de hierboven genoemde winkels....als je de beschrijving van mijn Matroeschka kaart gelezen heb, lees je dat het papier van een vintageblok van de action is....vooral met Kerst kun je in de tuincentra ook nog leuk en mooi lint kopen!
    Het allerbelangrijkste blijft echter om plezier in je hobby te hebben...en dat kan met zowel goedkoop als duur materiaal..en een combi ervan is het allermooist!
    Hugs,
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,

    ik als beginnend kaartenmaakster/srapper heb er zeker 3 maanden over gedaan om redelijke materialen te sprokkelen om aan de slag te kunnen gaan. Natuurlijk kan ik enkele kilometers verderop alles in één keer inkopen, en dan hoef ik niet bang te zijn dat mijn 4 meiden en man twee weken lang geen eten op hun bord zouden hebben gekregen ;-)

    Ook ik zoek overal en nergens naar leuke, bruikbare maar vooral betaalbare materialen. Belangrijkste reden voor mij is dat ik het ook met mijn kinderen kan doen. En laat ik eerlijk zijn, dan vind ik het minder pijnlijk als een blokje papier van Euro 1,99 'verprutst' word door kindervingertjes dan een blok van Euro 7,00.

    Daarnaast zijn we nog maar net aangestoken door dit 'virus' dus weet ik niet wat ik er in de toekomst aan uit zal geven.

    Ik heb onlangs wel een Big Shot (aanbieding) en enkele Nestabilities (via Marktplaats)gekocht, en deze vind ik persoonlijk echt hun geld wel waard.

    Warme groetjes,

    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje,
ik lees ze met veel plezier !
Lieve grtjsss, Erica xoxox